Aviz legal
Pentru orice sesizari sau reclamatii legate de Produs si/sau Comandă, Utilizatorii (inclusiv Clienții) au la dispozitie oricand posibilitatea transmiterii respectivei reclamatii prin formularul de contact disponibil pe Website. ProBeauty face toate demersurile să răspundă la reclamatiile sau sesizările formulate în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
In cazul in care Utilizatorii (inclusiv Clienții):
- nu primesc un raspuns la expirarea celor 30 de zile calendaristice; sau
- primesc un raspuns peste acest termen de la ProBeauty; sau
- sunt nemultumiti asupra modului in care a fost gestionata sesizarea/reclamatia de catre ProBeauty;
au dreptul de a apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL).
SAL (soluționarea alternativă a litigiilor) reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferită consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potentiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui Produs.
In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Utilizatorului (inclusiv a Clientului) poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibilă la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru si mai multe detalii, Utilizatorii (inclusiv Clienții) pot accesa link-ul afisat pe Website in sectiunea SAL.
Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul (inclusiv Clientul) are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in secțiunea: Soluționarea Online a litigiilor.
SAL si SOL nu reprezinta doua mecanisme diferite pentru solutionarea eventualelor sesizari/reclamatii, ci acestea subzista ca un singur mecanism, reprezentand unul si acelasi instrument existand intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Diferența dintre SAL si SOL este reprezentata de modalitatea de accesare / formatul initial al respectivei sesizari/reclamatii, astfel incat in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris (pe email, pe cale postala) pe care in cazul SOL, consumatorul opteaza pentru utilizarea completarii unui formular existent pe o platfoma digitala, exclusiv online.